Fix-idéer till tusen

Är det något jag har i massor är det fix-idéer. Det är något som har dykt upp genom åren och om jag känner mig rätt är dem här för att stanna, for ever! Det kan vara från att jag har olika glas till olika drycker. Jag har nämligen ett glas för vatten, ett för mjölk och två för juice. Även när jag dricker måste jag lämna en liten skvätt av det jag druckit, på botten för jag anser att det är "skitit". Om jag gör illa mig eller om det svider måste jag spotta, då får jag för mig att det onda försvinner. Om bussen svänger en skarp sväng måste jag vrida foten "inåt" mot den andra fossingen, annars är jag rädd för att bussen ska välta.

Det är helt sjukt att man kan ha sådana fix-idéer, nästan lite tragiskt faktiskt. När jag läser vad jag har skrivit verkar det som att idérna styr mitt liv, att jag skulle behöva medverka i Outsiders men så är självklart inte fallet. Det är väl precis samma sak som att man måste tvåla in sig när man duschar eller att låsa dörren när man går hemifrån men det här är saker som kommer smygandes med åren. Jag har faktiskt läst att om man gör en sak, upprepar, mer än 40 gånger har det blivit en vana. Det mina vänner, lägg det på minnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0